arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Handlevogn


Kjøpsbetingelser


 

Generelt

Disse betingelsene gjelder for avtale om salg og levering av produkter til sluttkunder i Norge.

Parter

Selger er: Lauritz Ålesund AS, Håemshøgda 68, 6260 Skodje. NO926312618MVA

Kjøper er: Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, uavhengig av leveranseadresse.

Bestilling
Bestillinger gjøres på www.lauritz-aalesund.no. Som bedriftskunde kan du sende e-post til hei@lauritz-aalesund.no for å legge inn bestillinger.
Vi leverer ordinære nettbestillinger kun innenfor Norge.

Når vi har mottatt din ordre, sender vi deg umiddelbart en ordrebekreftelse på e-post. Vi anbefaler deg å kontrollere ordrebekreftelsen og ta kontakt med oss så snart som mulig dersom den ikke samsvarer med din ønskede bestilling.
Vi har lager og er sjelden utsolgt. Dersom det likevel skulle skje at vi er utsolgt for en vare du har bestilt, vil denne varen bli slettet fra din bestilling og du vil få beskjed om dette med mulighet til å endre din ordre. Vi behandler ikke restordre.

Priser
Alle priser er i norske kroner og er inkludert merverdiavgift (mva). Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før betaling og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet.
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer i vår nettbutikk. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål slik at vi kan gi deg best mulig hjelp.

Personopplysninger
Lauritz Ålesund AS behandler persondata i henhold til Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne registre.

Betaling
Kortbetaling med VISA og MasterCard er en rask og trygg betalingsmåte.
Når du betaler med kort belastes ikke din konto før pakken er sendt. Frem til pakken sendes er beløpet kun reservert på din konto, det vil si at vi har sikret oss at beløpet er tilgjengelig den dagen pakken sendes.

Hvis du kansellerer ordren før pakken er sendt, frigjøres det reserverte beløpet 1-2 virkedager etter din kansellering.

Hvis du kansellerer ordren etter at pakken er sendt, må du følge rutinen for angrerett. Det vil da ta noe tid før beløpet er tilbake på din konto.

Betaling i vår nettbutikk behandles av Stripe, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/EuroCard. All kortinformasjon blir behandlet i henhold til kortselskapenes regelverk.

Vi tilbyr også betaling via leverandøren Klarna. For å betale via faktura må du oppgi ditt personnummer slik at en kredittvurdering kan bli foretatt.

Når du betaler med faktura, trenger du ikke oppgi kredittkortinformasjon og har i tillegg mulighet til å betale etter du har mottatt varene. Når din ordre er behandlet, vil du få tilsendt en faktura på e-post. Betalingsfrist for Klarna faktura er 14 dager.

Vi tilbyr også Vipps. Du betaler da med Vipps via Vipps appen på din telefon.

Frakt

Alle våre varer sendes tollfritt fra vårt varelager i Norge. Vi sender varene med Bring. Standard fraktpris med Bring er NOK 49,- 

Levering

Ordrebehandlingstid er 2-4 virkedager. Leveringstid etter dette vil være avhengig av hvor i landet du bor.

Pakken leveres til ditt valgte utleveringssted, og du blir varslet via SMS eller e-post når pakken er ankommet.

Angrerett og retur

I henhold til angrerettloven har du som forbruker rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du mottok varene. Angreretten gjelder dersom varen og originalemballasjen er i uforandret stand når den returneres. Tilbakebetalingen skjer normalt innen 14 dager etter vi har mottatt og verifisert din retur.
Du/ kjøper bærer risikoen og kostnaden ved retur til oss. Send varen i originalforpakning godt emballert.

Retur som sendes i oppkrav hentes ikke ut av oss. Husk å legge ved ordrebekreftelse i tillegg til utfylt angreskjema. Du finner angrerettskjema tilgjengelig på lauritz-aalesund.no. Dersom årsaken er feil på varen, vennligst angi en tydelig feilbeskrivelse. Dersom årsaken til retur er en feil ved varen(e) eller en feil ved ordren, vil vi tilbakebetale dine returkostnader.

Angrerett og retur ved abonnementskjøp

Når du har bestilt et abonnement gjelder angreretten for den første leveransen. For de påfølgende leveransene i abonnementet gjelder ikke angre og returretten siden det er det samme produktet. Forsendelser som returneres i postoppkrav eller rekommandert vil ikke bli hentet. Oppsigelse eller endring av abonnement må skje senest 7 virkedager før ny planlagt forsending.

Undersøkelse og reklamasjon

Når produktene er mottatt anbefales det å kontrollere at varene ikke har blitt skadet i transport eller har andre mangler. Om det skulle være mangler med leveransen må kjøper melde fra til Lauritz Ålesund AS innen rimelig tid.

Retur sendes til:

LAURITZ ÅLESUND AS
HÅEMSHØGDA 68
6260 SKODJE

Retur og reklamasjon på varer som er skadd før levering, har forringet kvalitet eller brutt emballasje skjer kun gjennom nettbutikken. 

Uavhentede pakker

Pakker som ligger på utleveringssted mer enn 10 kalenderdager fra hentemelding er sendt, blir returnert. Hvis du unnlater å hente din pakke, vil det bli trukket et ekspedisjonsgebyr på NOK 300,- før den resterende ordresummen overføres til din konto. For ordrer under NOK 300,- svarer ekspedisjonsgebyret til ordrens verdi. For ordre under NOK 300,- vil du dermed ikke få tilbake pengene du har betalt dersom du ikke henter pakken din.